28 Nisan 2010 Çarşamba

Good night and good luck

Dünkü Milliyet Gazetesi’nde Aslı Aydıntaşbaş’ın yazısı benim için çok aydınlatıcı oldu.Artık eminim. Ben bir demokrat değilim.Kütüphanenizi kontrol edin , sahip olduğunuz CD,DVD ve kitapları tutuklu başsavcı Cihaner’in ev ve işyerinde bulunan ve suç unsuru olarak dosyasına konanlarla karşılaştırın.Siz de ne olduğunuz anlayın.

Gündemimize ilk düştüğü andan itibaren “Ergenekon Davası”nı dikkatle izlemeye çalışıyorum.Davayla ilgili her belgeyi,yazıyı,yorumu okuyorum.Okudukça kafam iyice karışıyor. Ortaya atılan her belge, her kanıt olayı benim için daha da anlaşılmaz,daha da karmaşık hale getiriyor. Erzincan’da cemaat soruşturması nedeniyle başına gelenleri hepimizin büyük bir üzüntü ve şaşkınlıkla izlediğimiz Başsavcı Cihaner’in gözaltına alındığında ev ve işyerinde el konan 659 suç unsuru arasında bulunan CD’lerin,kitapların ve DVD’lerin listesine bir bakın.Eminim sizin de en az benim kadar kafanız karışır.
Listeyi okur okumaz hemen kütüphaneme baktım.Eyvah ki ne eyvah! İşte neredeyse suç unsuru olarak el konan tüm CD’ler,DVD’ler ve kitaplar kütüphanemden bana bakıyorlardı.İşte Sezen Aksu,işte Manga,İşte Ray Charles,işte Mozart. İlk tepkim, “hemen bu CD’lerden,DVD’lerden ve kitaplardan kurtulmalıyım” oldu.Rahmetli Türkan Saylan’ın dahi kapısına dayandıklarına göre bu CD’ler,DVD’ler ve kitaplarla benim hiç kurtuluşum yoktu.Zaten geçen hafta bir toplantıda yaptığım konuşmada aynen şöyle demiştim:

“İlk başta gerçek bir demokrasiye ulaşma hedefinde askeri vesayete nokta koyacağını umduğum bu davada, bugüne kadar yaşananlar,ortaya atılan iddialar ya da kanıt olarak dosyaya eklenen belgeler arasındaki tutarsızlıklar, gözaltılardaki hoyratlık,insan hakları ihlalleri, gazetelere (bazı) sızdırılan dinleme kayıtlarıyla özel hayatların ortalığa saçılması artık demokrasi hedefini çağrıştırmıyor.Bu,hükümetin sınırsız monolitik güce sahip olması yolunu açacak adımların galiba başlangıcı.Anayasa’da öngörülen değişiklikler de bunun bir uzantısı.”

Galiba korkuyorum.Hem de çok.Ama yine de McCarthy’i alaşağı eden gazeteci Edward R.Murrow’un hayatını anlatan “Good night and good luck” filmini bir kez daha izlemek için DVD’nin düğmesine basıyorum.

Meraklısı için Cihaner’in evinde ve işyerinde bulunan ,suç unsuru olarak el konan bazı CD ve DVD’ler :


TÜRKÇE MÜZİK: Mahsuni Şerif, Cihat Yaman, Neşet Ertaş, Oğuz Aksaç, Grup Yorum, Grup Kızılırmak, Umut Akyürek, Ahmet Kaya, Sezen Aksu, Nazan Öncel, Yalın, Âşık Veysel, Kazım Koyuncu, Gökhan Birben, Manga, Düş Sokağı Sakinleri, Funda Arar, Kenan Doğulu, Zülfü Livaneli, Edip Akbayram, Mor ve Ötesi, Feryal Öney, Erkan Oğur, Eleni Kalandereou, Mozart, Ray Charles, Queen, Jacques Brel. Aynur, Koma Amed.

YABANCI FİLM: İhtiyarlara Yer Yok, Da Vinci Şifresi, 21 Gram, Syriana, Babel, V For Vandetta, Apocalypto, Bagger Vance Efsanesi, My Little Business, Kayıp Otoban, Charlie Wilson’un Savaşı, Titanik, Kill Bill, İyi Kötü Çirkin.

YERLİ FİLM: Beş Vakit, Takva, Mutluluk, Beynelmilel, Yazı Tura, Kader, Masumiyet, Issız Adam, Karpuz Kabuğundan Gemiler Yapmak, İki Dil Bir Bavul, Mayıs Sıkıntısı, Büyük Adam Küçük Aşk.



Daha detaylı belge ve bilgi için Radikal muhabiri İsmail Saymaz’ın “Postmodern Cihad” isimli yeni kitabını okuyabilirsiniz.

Hiç yorum yok: